Dzisiaj jest: 17.7.2019, imieniny: Aleksego, Bogdana, Martyny

Reklama cyfrowa - jak technologia wpływa na branżę?

Dodano: 9 miesięcy temu Czytane: 91

Przestrzeń miejska i mnogość reklam rozmieszczonych na billboardach, budynkach, ogrodzeniach sprawia, iż coraz trudniej jest dotrzeć do świadomości przeciętnego odbiorcy.

Reklama cyfrowa - jak technologia wpływa na branżę?
Przestrzeń miejska i mnogość reklam rozmieszczonych na billboardach, budynkach, ogrodzeniach sprawia, iż coraz trudniej jest dotrzeć do świadomości przeciętnego odbiorcy. O ile reklamy znajdujące się przy drogach są widoczne dobrze, o tyle te znajdujące się wśród ciasno rozmieszczonych obiektów już nieco mniej. Stąd coraz częściej brane są pod uwagę alternatywne rozwiązania w postaci cyfrowych reklam.

Poruszając się w przestrzeni miejskiej łatwo jest zauważyć ogromną ilość treści. Dodatkowo dzisiejszy silny rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że osoby mijające reklamy często nie zwracają na nie nawet uwagi. Wynika to z przywiązania do smartfonów, które dla wielu osób są dziś oknem na świat. Dlatego też reklama cyfrowa jest tym, co wychodzi przed szereg i pokazuje możliwości dopasowania się do panujących w dużych aglomeracjach trendów. Na świecie nie brakuje reklam wyświetlanych na dużych tablicach rozmieszczonych na wysokości wzroku przechodniów. Przykładem takiego zastosowania reklamy cyfrowej jest kampania Austriackiej Informacji Turystycznej, która prezentowała swoją ofertę właśnie w takiej formie. Na ekranie umieszczono nie tylko spot reklamowy, ale zaoferowano łatwą możliwość sprawdzenia przewodnika turystycznego na ekranie swojego telefonu lub komputera. Połączono tu aplikację mobilną z obrazem, dzięki czemu łatwiej było oszacować skuteczność tej formy reklamy. Wielkie firmy stopniowo odchodzą od standardowych form wideo na rzecz tych znacznie bardziej spersonalizowanych.

Kolejnym przykładem zastosowania cyfrowej technologii w reklamie jest próba pójścia jeszcze dalej przez największe na światowych rynkach firmy. Taką formę zaprezentowała znana marka New balance, która na zagranicznym pokazie mody zaprezentowała specjalnie przygotowane ekrany LED z ekspozycją. Cyfrowa reklama na bieżąco monitorowała przechodzących obok ludzi i przy użyciu sztucznej inteligencji rozpoznawała elementy garderoby. Następnie oprogramowanie przygotowywało interesujące kreacje w formie zdjęć wyświetlanych na ekranie. Dzięki temu mieszkańcy mogli zobaczyć jak ubierają się inni i gdzie można szukać inspiracji w zakresie własnego stylu.

Zauważamy więc, że taka forma reklamy w miejskiej przestrzeni ma bardzo duży potencjał. Nie są to już typowe treści w formie szyldów LED, które emanują jaskrawym kolorem i prostym napisem. Reklamodawcy coraz chętniej korzystają z tej nowoczesnej technologii, która króluje w wielu dużych aglomeracjach na całym świecie. Rynek ten wciąż rośnie, widoczne jest więc zainteresowanie konsumentów taką formą przekazu. Szeroko zakrojone kampanie tego typu umożliwiają na przykład zarejestrowanie przy użyciu kamer preferencji klientów. Dzięki temu możliwe jest zlecenie kampanii profesjonalistom, którzy zadbają o cały proces dopasowania się do wybranej grupy społecznej z produktem, który chcemy sprzedać. Zobacz także: Ustawa krajobrazowa. Jak zmienia się rynek reklam w Polsce?
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.