Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Opakowanie ma znaczenie. Dopasuj swój billboard!

Dodano: rok temu Czytane: 54

Rynek reklamy od wielu lat prowadzi analizy, które skupiają się wokół ludzkiego wzroku i zwracania uwagi na określone opakowania produktów umieszczonych na sklepowych półkach.

Opakowanie ma znaczenie. Dopasuj swój billboard!
Rynek reklamy od wielu lat prowadzi analizy, które skupiają się wokół ludzkiego wzroku i zwracania uwagi na określone opakowania produktów umieszczonych na sklepowych półkach. Badania Nielsena wskazują na pewną dość ciekawą statystykę, gdzie tylko cztery na dziesięć produktów jest przez konsumentów zauważalne. Oznacza to więc, że mamy do czynienia ze skutecznością docierania do odbiorcy na bardzo przeciętnym poziomie. Wynika to z zastosowania różnego rodzaju grafik, treści, elementów przyciągających lub niezauważalnych przez klientów.

Kupujemy wzrokiem

Ten dobrze znany slogan jak się okazuje jest prawdziwy i według ekspertów od marketingu odgrywa bardzo istotną rolę w sprzedaży. Wśród tysięcy produktów na sklepowych półkach jedne bardziej, a inne mniej przykuwają uwagę konsumenta. Ponadto wiele z decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem chwili, w badaniach wskazuje na to około ¾ respondentów. Inne analizy pokazują, że równie ważnym czynnikiem są nasze zmysły, które mogą generować zyski dla firm dbających o prezentację towarów. Niektórzy konsumenci chętniej wydają więcej pieniędzy niż zaplanowaną sumę jeżeli produkt z półki przyciągnie ich uwagę i rozbudzi zmysły. Znany w psychologii „efekt aureoli” sprawia, że nawet słabszej jakości przedmiot włożony w interesujące opakowanie może przekonać do zakupu. Wynika to z przekonania, iż to co piękne jest dobrej jakości. Błędem jest więc wykorzystywanie zbyt wyrazistych opakowań, które mogą tylko osłabić zainteresowanie.

Wiele firm w celu zwabienia klienta stosuje dobór niezbyt krzykliwego koloru oraz ciekawego projektu, który będzie wyróżniał się na tle setek innych produktów tego samego typu. Spójna wizja marki jest równie ważna, gdyż to od niej zależy zaistnienie w głowach konsumentów. Producenci skupiają się też wokół trafienia do osób przy użyciu opakowań dopasowanych do wybranej grupy społecznej. Idą za tym także reklamy w mediach, treści w postaci billboardów, szyldów reklamowych. Za pomocą reklam przy drogach możliwe jest odpowiednie wyeksponowanie nazwy i podstawowego przekazu marki. Podobnie ma się sprawa samych opakowań, które muszą być poręczne oraz powinny zawierać niezbędne dane dotyczące zastosowania, sposobu przechowywania, czy parametrów produktu.

Jak przekuć badania dotyczące produktów w rozsądną promocję dowolnej, przydrożnej reklamy?

Badania pozwalają wysnuć pewną zależność między tym co na półce, a tym co ostatecznie trafia do koszyka. Umożliwia to również uzyskanie świadomości dotyczącej reklam umieszczanych w pasie drogowym na przygotowanych w tym celu billboardach. Ich wielkość jest tym co wyróżnia z tłumu podobnych reklam rozmieszczanych na budynkach, płotach, czy przestrzeni publicznej w miastach. Jeśli opakowanie produktu jest czymś, co przekłada się na sprzedaż to pewne powtarzalne schematy przekładają się także na projekty tablic reklamowych. Powinny być one spójne z polityką przedsiębiorcy i dobrane pod względem kolorystycznym w celu przykuwania uwagi przejeżdżających kierowców samochodów. Pozwala to wdrożyć do przydrożnego szyldu reklamowego stonowaną kolorystykę z dużą czcionką informującą o ofercie wybranej firmy, czy producenta. Ważne jest tu również stosowanie sloganów, które zapadają w pamięć potencjalnych osób. Mogą to być zupełnie proste schematy, gdyż w ciągu kilku chwil jazdy autem tylko krótka treść jest możliwa do zauważenia przez ludzkie oko.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.