Dzisiaj jest: 13.11.2019, imieniny: Arkadii, Krystyna, Stanisławy

Znaczenie kolorów reklamie. Jak zaprojektować skuteczny szyld?

Dodano: rok temu Czytane: 120

Kolorystyka w codziennym życiu ma niebagatelne znaczenie dla wielu osób, gdyż to ona wywołuje określony nastrój. Jesteśmy zależni od barw wystepujących w przestrzeni wokół.

Znaczenie kolorów reklamie. Jak zaprojektować skuteczny szyld?
Kolorystyka w codziennym życiu ma niebagatelne znaczenie dla wielu osób, gdyż to ona wywołuje określony nastrój. Jesteśmy zależni od barw wystepujących w przestrzeni wokół, wiążą się one także z poszczególnymi skojarzeniami. Przykładem może być wybór ubranek dla dzieci, dla chłopców w odcieniach koloru niebieskiego oraz błękitu, dla dziewczynek – różu. Schemat ten sprawdza się również jeśli chodzi o reklamę umieszczaną na stopach betonowych lub na billboardach przy drogach krajowych.

Właściwie dobrana kolorystyka powinna brać pod uwagę podstawowe czynniki takie jak: psychologię barw, znaczenie koloru w określonej kulturze i grupie docelowej. Chodzi tu o jak najlepsze dopasowanie się do grupy docelowej. Mieszkańcy miast i wsi różnią się przecież statusem społecznym, występują tu różne subkultury, osoby różnią się także wiekiem i płcią, a nawet indywidualnymi preferencjami. Wśród mężczyzn dominującym kolorem wydaje się być niebieski, natomiast dostosowanie reklamy pod kobiety wymaga nieco więcej uwagi, a i tak nie musi to zakończyć się sukcesem. Wynika to z braku jednej barwy, od której rozchodzą się inne odcienie. Ile jest kobiet, tyle będzie też ulubionych barw. Paleta barw w umysłach płci pięknej jest dużo szersza, wśród mężczyzn jest ona raczej podstawowa. Warto uwzględnić te czynniki przy zlecaniu projektu firmie, a następnie umieszczeniu reklamy na dużym przydrożnym szyldzie reklamowym.

Reklama będzie się też różnić zgodnie z zależnościami kulturowymi poszczególnych państw. Na terenie całego świata znajdziemy barwy, które w jednym kraju oznaczają coś innego, a w innym kojarzą się zupełnie inaczej. Jak wyglądają kolory z perspektywy psychologii barw? Otóż według podejścia ekspertów z tej dziedziny barwy ciepłe takie jak żółć, odcienie czerwonego, pomarańczowego dominują jeśli chodzi o przekaz energetyczny, ekstrawertyczny. Natomiast barwy chłodne oznaczają podejście bardziej spokojnie, introwertyczne. Pozwala to nam znacznie lepiej dostosować przekaz do wybranej grupy odbiorców. Co więcej, właśnie od doboru barw będzie zależeć uzyskanie określonej reakcji. Chcąc zachować spójność marki i oferty reklamowej przygotowanie jednej wersji może być niezwykle trudne. Warto więc sprawdzić różne warianty reklam i sprawdzić na tej podstawie aktywność klientów. Najłatwiejszym sposobem jest publikacja treści w Internecie, gdzie przeanalizujemy dokładniej osiągane zasięgi w reklamie dopasowanej do danej grupy społecznej.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.