Dzisiaj jest: 25.6.2019, imieniny: Łucji, Witolda, Wilhelma

Reklama drukowana równie skuteczna jak cyfrowa?

Dodano: 8 miesięcy temu Czytane: 39

Przeprowadzone przez firmy marketingowe badania wskazują na bardzo dobrą skuteczność tej formy reklamy.

Reklama drukowana równie skuteczna jak cyfrowa?
Przeprowadzone przez firmy marketingowe badania wskazują na bardzo dobrą skuteczność tej formy reklamy. Okazuje się, że billboardy, tablice reklamowe i wszelka treść drukowana jest przez odbiorców uznawana za atrakcyjną i mniej natrętną niż w przypadku wyskakujących okienek w internetowych przeglądarkach. Dobrym rozwiązaniem staje się więc połączenie reklamy cyfrowej w formie prezentacji produktów i usług firm na portalach internetowych oraz w formie drukowanej.

Spekulanci od wielu lat wieszczą koniec ery nadruku, który miał stopniowo umierać. Ile jest osób, tyle stanowisk, nie sposób jednak nie zauważyć ciągłej tendencji właścicieli firm do wybierania także reklam umieszczanych na przydrożnych szyldach. Nadejście ery Internetu nie przyćmiło znaczenia tradycyjnych reklam drukowanych umieszczanych na dużych billboardach. Cyfrowe podejście oraz tradycyjny druk stały się spoiwem łączącym reklamodawców chcących dotrzeć do jak najszerszego grona klientów. Z czego wynika ciągła chęć do wybierania reklam drukowanych? Otóż jak wskazują badania neuronaukowców badających ludzki mózg, wydrukowana reklama jest dużo lepiej odbierana niż cyfrowa. Wszystko to za sprawą przetwarzania treści w inny sposób. W internetowym gąszczu informacji ludzki mózg jest dużo bardziej narażony na rozproszenia. Z kolei druk pozwala umysłowi na większe zainteresowanie prezentowanymi informacjami, łatwiej się na takiej reklamie skoncentrować.

Jedno z badań przeprowadzonych przez firmę Roper Public Affairs wskazuje, że reklamy drukowane nie irytują odbiorców tak bardzo jak reklamy internetowe. Dlatego też wydaje się, iż najlepszą metodą jest połączenie kampanii marketingowej prowadzonej w sieci z tą prowadzoną tradycyjnymi metodami w przestrzeni publicznej. Inna analiza zaprezentowana przez USPS wykazała, że powyżej 60% odbiorców reklam umieszczanych w skrzynkach pocztowych z chęcią odwiedziła proponowaną stronę przy użyciu komputera lub smartfona. Uzupełnieniem dla obu procesów marketingowych może być także mailing, który przy użyciu odpowiednich słów skupia uwagę internautów. Nie brakuje także badań pokazujących, że reklama drukowana jest lepiej rozumiana i zapamiętywana przez odbiorców. Świadczy to więc o dużej sile oddziaływania na klientów, którzy kojarzą daną markę i są w stanie w pełni wykorzystać proponowaną ofertę.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.