Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Młode pokolenia przyzwyczajone do reklamy? To duża szansa!

Dodano: rok temu Czytane: 57

Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z nową erą w marketingu i docieraniu do poszczególnych grup społecznych.

Młode pokolenia przyzwyczajone do reklamy? To duża szansa!
Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z nową erą w marketingu i docieraniu do poszczególnych grup społecznych. Według badań z ubiegłego roku osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku są przyzwyczajone do obecności świata cyfrowego na każdym etapie życia. Różnica ta przejawia się szczególnie mocno w porównaniu z osobami starszymi. Czy ma to jakiś związek z rynkiem reklam?

Otóż według analiz ekspertów z domu mediowego OMD badającego regularnie tzw. wskaźnik irytacji reklamą, można dojść do wniosku, że młodsza grupa odbiorców odbiera reklamy bez większego zdenerwowania i poirytowania treścią. Analizy dokonano na podstawie ankiet z ocenami w skali od 1 do 10, gdzie każdy respondent mógł wybrać stopień irytacji prezentowanymi w telewizji, prasie i radiu reklamami. Według badaczy efekt ten to wynik mniejszej liczby godzin spędzania czasu przed telewizorem. Porównano ze sobą obecny czas, gdzie przeciętny członek Pokolenia Y spędza przed ekranem telewizora 2 godziny dziennie, z kolei osoby urodzone przed rokiem 1960 oglądają format wideo przez ponad 6 godzin. Zmienia się także forma odbioru treści i podzielności uwagi, młodzi ludzie często w czasie oglądania telewizji sięgają po telefon lub tablet. Zwiększona jest także aktywność w Internecie, ponad połowa badanych wskazała na korzystanie z sieci w czasie wolnym. Równo połowa wskazała na fakt, iż bez dostępu do sieci nie mogłaby się obejść. Wskaźnik ten jest znacznie mniejszy dla pokolenia sprzed 1960 roku.

Jakie reklamy wybierają Millenalsi, a jakie osoby starsze?

Pokolenie Millenalsów bardzo chętnie korzysta z forów internetowych, portali społecznościowych, ale również treści wideo umieszczanych w serwisie YouTube. Często także oglądane w telewizji reklamy produktów są później wyszukiwane w sieci. Ponad połowa obu grup wskazuje na korzyści związane ze znajdowaniem wybranych produktów w Internecie, jednak opinia innych osób i komentarze na temat znalezionej rzeczy nie wpływają w bardzo znacznym stopniu na decyzję o zakupie wśród wielu osób. Zauważalny wielowymiarowy aspekt reklamy sprawia, że uwidaczniają się pewnego rodzaju dysproporcje umożliwiające dopasowanie się do wybranej grupy społecznej podczas przygotowywania kampanii marketingowych. Tradycyjna forma drukowana sprawdzi się w przypadku obu pokoleń. Z kolei treści internetowe będą dostrzegalne znacznie bardziej w środowisku Millenalsów spędzających wiele godzin przez ekranami smartfonów. Media społecznościowe podobnie jak reklama na billboardach znajdą swoich odbiorców i reklamodawcy nie powinni martwić się o kanały komunikacyjne, które mimo zmian w mentalności odbiorców są nadal wykorzystywane w reklamie i są niezwykle skuteczne. Zobacz także: Znacznie kolorów w reklamie. Jak zaprojektować skuteczny szyld?
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.