Dzisiaj jest: 25.5.2019, imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny

Druk to wciąż silna gałąź reklamy.

Dodano: 7 miesięcy temu Czytane: 72

Poligrafia rozwija się w tempie zgodnym z duchem obecnych czasów. W dobie rozwoju nowoczesnych rozwiązań marketingowych niezwykle istotne wydaje się projektowanie reklam zgodnie z panującymi trendami.

Druk to wciąż silna gałąź reklamy.
Poligrafia rozwija się w tempie zgodnym z duchem obecnych czasów. W dobie rozwoju nowoczesnych rozwiązań marketingowych niezwykle istotne wydaje się projektowanie reklam zgodnie z panującymi na rynku trendami. Digital marketing to tylko jeden kanał komunikacji z klientem, zauważamy tu reklamy telewizyjne, internetowe oraz radiowe. Nie oznacza to jednak wykluczenia z rynku reklamy drukowanej. W każdym mieście, przy każdej drodze krajowej znajdziemy reklamy umieszczone na tablicach, billboardach, czy budynkach domów.

W chwili, gdy treści obecne w sieci stają się coraz bardziej wyszukane, za trendami w komunikacji tradycyjnej idzie rynek drukowanej reklamy dopasowany do indywidualnych potrzeb. Błędem byłoby dostrzeganie tylko jednej formy marketingu, kiedy ta tradycyjna wciąż przykuwa uwagę mieszkańców miast i podróżnych zmieniających często miejsce pobytu. Ulotki to wciąż często wykorzystywany komunikat, który trafia do skrzynek pocztowych domów oraz osiedli mieszkaniowych. Podobnie wygląda kwestia billboardów, których rozmiary przykuwają ludzkie oko i zmuszają do skupienia. Badania Focus Research wskazują, iż aż 63% osób sprawdza otrzymane ulotki, aby dowiedzieć się więcej o promocjach w sklepach. Inna analiza pod nazwą „GFK Shopping Monitor” z ubiegłego roku wskazuje, że blisko połowa klientów to osoby uzyskujące informacje o ofercie z ulotek lub gazetek. To daje realny dowód na skuteczność działań reklamowych opartych o druk tradycyjny.

Potencjał druku jest więc bardzo duży. Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt wielu rozproszeń panujących w Internecie. Mowa tu przede wszystkim o reklamach wyskakujących po otwarciu wybranych stron, które większość osób zwyczajnie ignoruje. Druk zgodny z duchem czasów powinien przykuwać wzrok, ale też być przyjazny w odbiorze i atrakcyjny. Jasny i prosty przekaz sprawdza się zarówno w przypadku ulotek jak i szyldów, gdzie prostota i niewielka ilość treści pozwala wysłać precyzyjny komunikat. Projekt powinien jednak wyróżniać firmę spośród innych, mowa tu zarówno o grafice jak i haśle przewodnim. Niemniej ważny jest odpowiednio rozmieszczony kontakt z firmą, która widnieje na plakacie reklamowym, czy ulotce. Na większość pytań związanych ze skutecznością reklamy najlepiej odpowiadają klienci. Dobra i kreatywna treść oraz grafika dotrze do świadomości wybranej grupy społecznej. Siłę druku widać po przydrożnych reklamach, gdzie chwytliwe hasła są w mgnieniu oka zapamiętywane przez przejeżdżających obok szyldów kierowców. Patrząc na aktualne badania można śmiało stwierdzić, że nie ma powodu do obaw, iż branża poligraficzna miałaby umrzeć śmiercią naturalną. Wprost przeciwnie rynek tak wysyłanych komunikatów żyje i będzie funkcjonował pomimo rozwiniętych nowych gałęzi marketingu internetowego. Zobacz także: Kodeks Reklamowy w Łodzi.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.