Dzisiaj jest: 17.10.2019, imieniny: Antonii, Ignacego, Wiktora

Różnice w odbiorze reklamy według płci.

Dodano: rok temu Czytane: 85

Treści umieszczane na billboardach mogą budzić różne emocje. Związane z reklamą odczucia powodują, iż trafiają one do wybranych grup społecznych.

Różnice w odbiorze reklamy według płci.
Treści umieszczane na billboardach mogą budzić różne emocje. Związane z reklamą odczucia powodują, iż trafiają one do wybranych grup społecznych. Okazuje się, że mężczyźni oraz kobiety w różny sposób odbierają komunikaty i komunikaty marketingowe muszą być dostosowane pod kątem płci. Nie istnieje już stereotypowe podejście, które wskazywało na typowo męskie produkty jak samochód lub kobiece takie jak lodówka, czy suszarka.

Eksperci w swoich komunikatach bardzo często zwracają uwagę na pewne cechy płci, które predysponują wybrane osoby do obioru określonej treści. Liczy się rzecz jasna spójny projekt, ale nie pomija się już aspektu pewnych różnic w charakterze. O tym, że preferencje mają znaczenie wskazują przykłady. W przypadku kobiet jako klientek, będą one zwracały uwagę na produkt powiązany z określoną marką. W ich głowach marka oznacza jakość towaru oferowanego przez daną firmę. Z kolei mężczyźni wymagają krótkich komunikatów, które nie rozpraszają uwagi. Oznacza to więc, że dla wszelkich tablic lub szyldów, ale też innych form reklam potrzebny jest dobór jednego, dwóch produktów promowanych w ofercie zamiast całego zestawu. Kobiety z kolei nie mają trudności w skupianiu się na kilku rzeczach naraz, dostrzegają więcej szczegółów i bardzo chętnie korzystają z ofert promocyjnych. Mężczyźni obecni w sieci wykazują według badań International Journal of Consumer Studies znacznie większe zainteresowanie towarami określanymi mianem „prestiżowych”. Natomiast kobiety w Internecie przed dokonaniem zakupu w odróżnieniu od mężczyzn sprawdzają o 1/3 więcej sklepów, porównując między sobą różne oferty. Dla płci pięknej liczy się funkcjonalność oferowanego towaru.

Kobiety są podatne na przekaz związany z emocjami, dużą ilością szczegółów. Natomiast mężczyźni chcą czuć identyfikację z wybraną marką. Zgodnie z wcześniej omówionymi cechami poszczególnych płci są one w stanie zapamiętać inną liczbę informacji zawartej w reklamie. Mężczyzna widząc szyld reklamowy skupi się na przypadkowym obrazie z krótką treścią. Z kolei kobieta potrzebuje większej ilości treści, którą dodatkowo analizuje po zapoznaniu się z nią i zapamiętaniu. Tam, gdzie mężczyzna dokonuje zakupu zgodnie z impulsem, tam kobieta będzie porównywać ze sobą produkty różnych marek. Wiele osób mogą te wyniki zdziwicić, gdyż teoretycznie to emocje kobiet powinny kierować płeć piękną do zakupów bez dokładnego przemyślenia. Okazuje się jednak, że to mężczyźni są bardziej podatni na zakup produktów pod wpływem chwili. Zobacz także: Druk to wciąż silna gałąź reklamy.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.