Dzisiaj jest: 25.6.2019, imieniny: Łucji, Witolda, Wilhelma

Wpływ oświetlenia na odbiorców reklamy.

Dodano: 7 miesięcy temu Czytane: 38

Nowoczesne lampy LED stanowią nie tylko energooszczędny sposób na oświetlenie pomieszczeń. Ich wykorzystanie decyduje niejednokrotnie o decyzjach zakupowych klientów dużych sieci handlowych.

Wpływ oświetlenia na odbiorców reklamy.
Nowoczesne lampy LED stanowią nie tylko energooszczędny sposób na oświetlenie pomieszczeń. Ich wykorzystanie decyduje niejednokrotnie o decyzjach zakupowych klientów dużych sieci handlowych. Potencjał ten dostrzegają sklepy na terenie Europy Zachodniej, gdzie temat został dokładniej zbadany. Wyniki analiz pozwalają wyciągnąć bardzo przydatne dla wielu przedsiębiorców wnioski.

Okazuje się, że odpowiednie ustawienie źródeł światła w skuteczny sposób eksponuje produkty. Dodatkowo światło przyciąga uwagę i wpływ na na dłuższe zainteresowanie klienta ofertą sklepu. W takich miejscach osoby zostają dłużej, co przekłada się na późniejsze decyzje zakupowe. Jednym z interesujących przykładów jest badanie w hipermarkecie PLUS w Holandii, gdzie montaż świateł o określonych barwach pozwolił zwiększyć czas spędzania klientów w sklepie o 8%, co przełożyło się na liczbę zakupów i wzrost sprzedaży na jednej osobie o 5,5%. Podobny przykład płynie z badań przeprowadzonych przez Retail Institute w Kolonii, gdzie zastosowane w sklepach światło o wybranym kolorze zwiększyło zyski ze sprzedaży warzyw i owoców o niespełna 5%. Korzyści z oświetlenia są widoczne także w przypadku produktów mięsnych oraz nabiału. Wybór barw zbliżonych kolorystycznie do mięs oraz serów podnosi wyraźnie sprzedaż. Jest też pewna zależność między lampami LED, a świeżością tej grupy produktów. Źle dobrane światło prowadzi tu do dużo gorszej trwałości i psucia się.

Takie podejście służy więc nie tylko reklamie i eksponowaniu towarów, ale też osiąganiu większych zysków, a niekiedy też utrzymaniu produktów na półkach przez dłuższy czas. Tego typu rozwiązania są już technologią obecną na porządku dziennym w krajach Europejskich. W Polsce dostęp do rozwiązań istnieje, jednak problem stanowią wciąż koszty i zainteresowanie właścicieli firm. Ten trend może jednak z czasem spowodować spadki cen, dzięki czemu możliwe stanie się wdrożenie oświetlenia tego typu także na terenie rodzimych sklepów wielkopowierzchniowych. Zobacz także: Druk to wciąż silna gałąź reklamy.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.