Dzisiaj jest: 17.10.2019, imieniny: Antonii, Ignacego, Wiktora

Animacja w reklamie - tańsza alternatywa dla spotów wideo?

Dodano: rok temu Czytane: 81

W ciągu ostatnich kilku lat można zaobserwować zwiększoną liczbę firm decydujących się na taką formę reklamy.

Animacja w reklamie - tańsza alternatywa dla spotów wideo?
W ciągu ostatnich kilku lat można zaobserwować zwiększoną liczbę firm decydujących się na taką formę reklamy. Animacje można było początkowo napotkać w spotach promujących usługi firm pożyczkowych, następnie trend ten przeniósł się na inne dziedziny i stał się codziennością w branży marketingowej. Ten nowy rodzaj promocji może być dla wielu przedsiębiorców nieznany i niejasny, warto w tym miejscu przybliżyć podstawowe zalety takiej formy reklamy.

Reklama przy użyciu animacji jest dość nowym sposobem na uzyskanie rozpoznawalności marki. Podstawową zaletą tej formy przekazu jest podobnie jak w przypadku billboardów prostota przekazu. W odróżnieniu od standardowych spotów wideo z dużym budżetem, zauważalną różnicą jest liczba przekazywanych informacji. Animacja przy wykorzystaniu łatwych w odbiorze form przekazu, symboli, znaków, krótkich zwrotów dociera do niemal każdej grupy odbiorców od dzieci, młodzieży przez dorosłych w średnim wieku, aż na osobach starszych kończąc. Animacja składa się z prostego obrazu i prezentacji firmy, usługi lub produktu. Możemy tu wykorzystać dowolny wizerunek wymyślony na poczekaniu przez wprawionego grafika. Prosty schemat trafia w gusta niemal wszystkich odbiorców, gdyż kojarzy się z czymś pozytywnym, bajkowym.

Niewątpliwą zaletą w stosunku do spotów wideo jest kwota, jaką musimy wydać na wykonanie spotu reklamowego. Skuteczność docierania do klientów często ustępuje pola ograniczeniom związanym z budżetem przedsiębiorcy. Rozwiązaniem może być przydrożny billboard, ale animacja nie musi pochłonąć całej sumy przeznaczonej na reklamę. Ceny animacji są zależne od wyboru grafika lub profesjonalnej firmy. Początkujący grafik wykona reklamę taniej, jednak trzeba dokładnie obejrzeć portfolio, aby mieć pewność co do jakości. Z kolei krótkie animacje realizowane przez firmy to koszty najczęściej kilku tysięcy złotych. Tutaj z kolei mamy pewność co do jakości i możemy zgłaszać wszelkie uwagi co do końcowego efektu. W przypadku animacji koszt przy udziale bardzo znanej firmy będzie nadal znacznie mniejszy od reklamy w formie wideo. Animacja jest dużo lepiej odbierana przez potencjalnych klientów, nie ponosimy także kosztów związanych z zatrudnieniem aktora, wynajęciem miejsca do kręcenia spotu, czy ekipy od kręcenia filmów i ich obróbki. Jako zleceniodawca możemy poprosić o stworzenie konkretnego bohatera rodem z kreskówki, który stanie się rozpoznawalną twarzą marki, produktu lub usługi.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.