Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Dobry wizerunek firmy to podstawa, także w kwestii reklamy.

Dodano: 9 miesięcy temu Czytane: 78

Analiza firmy badawczej PWC nie budzi wątpliwości co do skutecznego oddziaływania rekomendacji na decyzje zakupowe klientów.

Dobry wizerunek firmy to podstawa, także w kwestii reklamy.
Analiza firmy badawczej PWC nie budzi wątpliwości co do skutecznego oddziaływania rekomendacji na decyzje zakupowe klientów. Ponad połowa respondentów kupuje usługi oraz produkty przy użyciu internetu. Z kolei około 43% osób dokonujących zakupu w sklepie stacjonarnym przed ostateczną decyzją, sprawdza opinie dotyczące wybranego towaru. Można więc stwierdzić, iż oddziaływanie rekomendacji innych osób jest tu kluczowe. Nie bez znaczenia są także reklamy umieszczone przy drogach krajowych, które powinny stanowić uzupełnienie dobrej jakościowo oferty przedsiębiorstwa.

Chodzi tu przede wszystkim o jasny i czytelny komunikat wysyłany do potencjalnych klientów. Błędne są wszelkiego rodzaju promocje, które już na etapie tworzenia szyldu nie wyjaśniają w pełni zasad obowiązywania danego rabatu. Przykładem mogą być działania niektórych dużych sieci handlowych z elektroniką, gdzie duży rabat zawarty na billboardzie jest możliwy wyłącznie przy spełnieniu warunków zawartych w pełnej treści regulaminu. Wprowadza to bezsensowne zamieszanie, które często kończy się zgłoszeniem takiej formy reklamy do Najwyżej Izby Kontroli. Nieścisłości w tym zakresie tworzą także późniejszy obraz firmy i niekończącą się serię negatywnych opinii w internecie. Niedokładny komunikat tworzy zły wizerunek, który może się ciągnąć za firmą przez długi czas i to pomimo korzystnych cen produktów lub usług. Czy reklama przyczynia się w znaczący sposób do poprawienia lub pogorszenia się wizerunku firmy?

Wszystkie czynniki wskazują na słuszność takiego podejścia do sprawy. Pozytywne opinie w internecie odbijają się na liczbie klientów, renomie i chęci ponownego zakupu. Dobrze zaprojektowany szyld z grafiką oraz treścią przekazującą całość promocji może odgrywać niebagatelną rolę w tworzeniu obrazu profesjonalnej firmy. Równo połowa badanych ocenia wiarygodność przedsiębiorstwa właśnie na bazie opinii. Bardzo ciekawy jest fakt, iż według jednej z analiz Search Engine Land aż 88% osób wierzy autentycznej opinii nieznajomej osoby równie mocno, co rekomendacji znajomych. Referencje są więc tym, co budzi wśród klientów zaufanie. Dobry obraz produktu lub firmy tworzy przewagę konkurencyjną, co przekłada się na osiągane zyski i zadowolenie wśród osób korzystających z oferty. Pozytywne opinie przyciągają kolejnych klientów, którzy zaufali rekomendacji poprzedników. Wszelkie inne badania wskazują na rosnącą konwersję właśnie dzięki opiniom. Specjaliści z branży wskazują komentarze klientów jako bardzo znaczący czynnik w zdobywaniu nowych zamówień. Łączy się to pośrednio z reklamami przydrożnymi, które powinny być spójne i zrozumiałe w swoim przekazie. Lepiej zrozumiała grafika oraz treść tworzy obraz firmy w Internecie, ponieważ odbiorcy korzystają coraz częściej z możliwości komentowania korzystnych promocji i tych nie do końca wyjaśnionych w formie reklamy.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.