Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Reklama wielkoformatowa – gdzie się sprawdzi?

Dodano: 9 miesięcy temu Czytane: 85

Odpowiednio zaprojektowana reklama może przyciągać nie tylko uwagę przechodniów i kierowców aut, ale także wpisywać się w miejską estetykę.

Reklama wielkoformatowa – gdzie się sprawdzi?
Odpowiednio zaprojektowana reklama może przyciągać nie tylko uwagę przechodniów i kierowców aut, ale także wpisywać się w miejską estetykę. Przy jej wykorzystaniu możemy zakryć niechcianą, brzydką przestrzeń np. stary budynek. Wynajęcie takiej przestrzeni pod reklamę będzie zwykle tańsze. Reklama wielkoformatowa jest mniej dokuczliwa dla przestrzeni w centrach miast, gdzie królują billboardy i niewielkie bannery mogące zaburzać specyfikę terenu.

Czym jest reklama wielkoformatowa?

Pod tą nazwą zwykle kryją się reklamy, których powierzchnia przekracza 100 mkw. Duża powierzchnia pozwala na wykonanie projektów zawierających dużą grafikę w formie fotografii wraz z czcionką solidnych rozmiarów. Rozmiar ten przyciąga uwagę już z daleka, a sama „płachta” cechuje się doskonałą jakością wykonania oraz nadruku. Całość uzupełniają najbardziej wyszukane grafiki, które mogą konkurować z innymi formami reklamy w przestrzeni miejskiej. Projektanci dbają o każdy detal reklamy, który może inspirować i nadać wielu budynkom zupełnie nowego życia. Częstą praktyką jest dopasowywanie stylistyki reklamy do stylu miejsca, czyli dobór kolorów, kształtów nawiązujących do całej reszty. Często reklamy tego typu montuje się na podniszczonych konstrukcjach, czekających na odrestaurowanie obiektach kultury, czy aktualnie remontowanych obiektach. Wówczas mówimy o bardzo przemyślanym rozwiązaniu, które poprawia estetykę nieruchomości.

Wielogabarytowa reklama ułatwia też zaskoczenie konkurencji i uzyskaniu nad nią przewagi. Pomysłowy projekt może zostać zapamiętany, co zwiększa rozpoznawalność firmy, produktu lub usługi. Często jest to rozwiązanie bardzo podobne swoją skutecznością do reklam przydrożnych, które w praktyce zyskują coraz większą popularność i są skuteczne. Wielkich rozmiarów reklama nie zaburza przestrzeni publicznej, a raczej efektywnie poprawia jest wygląd. Istotny jest też jak już wcześniej wspomnieliśmy spójny projekt, który zespoli ze sobą reklamę z budynkiem i okolicą. Reklama tego typu sprawdzi się więc zarówno na nowoczesnym apartamentowcu, zabytkowym budynku, czy w gęsto zabudowanej przestrzeni miejskiej. Przestrzeń reklamowa pod duży format jest chętnie wynajmowana przez właścicieli obiektów wymagających remontu. Środki pozyskane w ten sposób umożliwiają z czasem odnowienie budynku. Przykładów wykorzystania reklam wielkoformatowych na świecie jest bardzo dużo. Znajdziemy je na gmachu paryskiej opery, na budynkach remontowanych w Los Angeles, Berlinie, czy nawet na Kościele Świętej Trójcy w Rzymie. Wiele miast w Polsce dzięki wynajmowaniu przestrzeni pod duży format, zebrało potrzebne środki na odrestaurowanie lokalnych zabytków.

Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze reklamy wielkogabarytowej?

Najważniejszą kwestią jest nie tylko kreatywny projekt, ale materiał, z jakiego zrobiony będzie stelarz (siatka). Niemniej istotna jest metoda montażu oraz sposoby konserwacji, aby wielkoformatowa konstrukcja mogła spełniać walory estetyczne przez długi czas. Już po wykonaniu montażu należałoby regularnie kontrolować stan, wszelkie uszkodzenia oraz sposób wykonania instalacji. Reklamodawcy powinni więc wybierać fachowców, którzy są w stanie poprowadzić cały proces w profesjonalny sposób, z dbałością o finalny efekt i dalszą prezentację reklamy w przestrzeni publicznej.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.