Dzisiaj jest: 25.5.2019, imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny

Poznaj potrzeby konsumentów na najbliższe lata.

Dodano: 6 miesięcy temu Czytane: 43

Wiele odpowiedzi związanych z potrzebami konsumentów znajdziemy w różnego rodzaju raportach. Jednym z nich jest „Foresight Kulturowy 2025”, gdzie znajdziemy przewidywania dotyczące nachodzących zmian.

Poznaj potrzeby konsumentów na najbliższe lata.
Wiele odpowiedzi związanych z potrzebami konsumentów znajdziemy w różnego rodzaju raportach. Jednym z nich jest „Foresight Kulturowy 2025”, gdzie znajdziemy przewidywania dotyczące nachodzących zmian w zachowaniach i wartościach konsumentów na najbliższe lata. Dostęp do takich danych może być nieodzownym elementem strategii marketingowych, które należałoby dopasować do ciągle zmieniającego się rynku.

Okres najbliższych 10 lat to czas, kiedy popularność zyskają trendy dotyczące zwracania uwagi na wspólnotowość, środowisko oraz autentyczność. To właśnie te potrzeby konsumentów mogą służyć do analizy w działach promocji firm, które dobiorą odpowiednią kampanię marketingową oraz zadbają o komunikację i budowanie relacji z klientami. Zwrócenie uwagi na te aspekty jest niewątpliwie związane z chęcią zostawienia większej ilości pieniędzy i to właśnie dzięki skutecznej reklamie ukierunkowanej zgodnie z potrzebami odbiorców staje się to możliwe. Zwrócenie uwagi ku środowisku jest elementem równowagi, która przekłada się na świadomy wybór usług oraz dóbr. Marki powinny więc znaleźć w swojej ofercie produkty, które będzie można przypisać do grupy przedmiotów mających realny wpływ na ekologię. Czasem są to cechy samego produktu, niekiedy przedsiębiorcy decydują się na przeznaczenie niewielkiej części zysków na rozwiązania ekologiczne wdrażane w firmie lub jako zewnętrzną opcję wspierania instytucji dbających o środowisko. 

Druga kwestia to autentyczność, czyli prostolinijne i naturalne podejście do prezentacji, sposobu wytwarzania produktów. Potrzeba ta jest ściśle związana z konkretnym i jasnym przekazem, który w przystępnej formie zaprezentuje produkt, usługę lub metody produkcji. Przysłużyć mogą się tu kreatywne historie w formie reklam, które przybliżą politykę naszej firmy oraz produktów jako coś prostego i zarazem nowoczesnego, pełnego szczerej intencji. Następnym elementem jest wspólnotowość, która decyduje o naszej współzależności społecznej. Chodzi tu o zachowanie przez firmę balansu między indywidualnymi potrzebami, a skupieniem się na zachowaniu więzi z innymi konsumentami. Taka forma przekazu jest czymś naturalnym ze względu na dostęp do portali społecznościowych, które tworzą nowe znajomości. Mowa tu także niejako o odcięciu się do tradycyjnego modelu opartego o działalność korporacji i ważnych instytucji, a skupienie się wokół wolności wyboru, wspólnocie bez ograniczeń. Tylko taka swoboda da konsumentom poczucie, iż wybierają produkt zgodnie ze swoim sumieniem, bez instytucjonalnych kampanii reklamowych, które przytłaczają nowoczesnego odbiorcę. Niemniej istotne będą tu komunikaty wysyłane w mediach społecznościowych, mają one stanowić spoiwo łączące firmę z wybraną grupą konsumentów.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.