Dzisiaj jest: 13.11.2019, imieniny: Arkadii, Krystyna, Stanisławy

Główne błędy w projektowaniu przydrożnej reklamy.

Dodano: rok temu Czytane: 150

Najlepszy tekst reklamowy nie sprawdzi się w przypadku źle wykonanego projektu przez grafika. Nawet specjaliści w tej dziedzinie mają nie lada problem.

Główne błędy w projektowaniu przydrożnej reklamy.
Najlepszy tekst reklamowy nie sprawdzi się w przypadku źle wykonanego projektu przez grafika. Nawet specjaliści w tej dziedzinie mają nie lada problem, gdyż chcą jednocześnie wyróżnić swój projekt na tle innych oraz zwrócić uwagę odbiorców. W praktyce jest tak, że osoba przechodząca obok billboardu spogląda na niego przez trzy do siedmiu sekund. Stanowi to więc szansę na zrobienie pierwszego wrażenia i zainteresowanie lub na szybkie zapomnienie zauważonej treści. Okazuje się, że duże znaczenie mają wszystkie elementy: grafika, umieszczone logo, użyte kolory, tło, liczba produktów, czy tekst. Na co więc zwrócić uwagę chcąc dotrzeć do wybranej grupy odbiorców?

Głównym błędem popełnianym przez firmy oraz grafików jest rozmieszczenie zbyt dużej liczby elementów na jednej powierzchni. Chęć takiego działania może co prawda wynikać z pomysłu na przekaz zawierający większą ilość produktów lub usług. Przekłada się to niestety na nieczytelność komunikatu. Zbyt duży przesyt informacji spowoduje niepotrzebne rozproszenia i nasza reklama zamiast zaistnieć, zginie wśród tych zawierających mniej symboli. Najlepszym wyborem są więc szyldy zawierające w swym projekcie maksymalnie 5 – 7 elementów wraz z tekstem, grafiką, logo, zdjęciem. Tylko takie zachowanie zapewni pozytywny odbiór, ponieważ reklama ma przekazać informację w sposób jasny, klarowny, łatwy w zapamiętaniu. Komunikat musi niwelować rozproszenia, tak aby te kilka sekund w zasięgu wzroku mogło zapaść w pamięć odbiorcy. Kolejnym błędem jest źle dobrana kolorystyka. Nie może być ona zbyt jaskrawa, ale też zbyt ciemna. Przykładem są tu jasne czcionki na jasnym tle oraz rażące zestawienia kolorów. Istotne jest zachowanie równowagi i wybór tła wraz z czcionką w kolorach ze sobą kontrastujących, zauważalnych.

Trzecim błędem jest nieczytelna czcionka przekazująca podstawowe informacje o firmie, usłudze lub produkcie. Chodzi tu przede wszystkim o bardzo nietypowe czcionki, zbyt małe, posiadające krótki odstęp między znakami, czy też fonty zbyt pozawijane. Wszystkie te cechy powodują, że reklama staje się niewidoczna z większych odległości. Ważna jest tu spójna koncepcja spełniająca podstawową wartość jaką jest czytelność nadruku. Kolejną kwestią jest rozmieszczenie poszczególnych składowych reklamy: treści, ceny, logo oraz grafik. Warto skupić się na wyborze optymalnego rozwiązania, najważniejsze informacje powinny znajdować się na środku plakatu. Jeżeli istotne z punktu widzenia konsumenta dane np. cenę, umieścimy w dolnym rogu to mogą one zostać pominięte przez wzrok odbiorcy. To tam kierowany jest on w czasie oglądania billboardu, najpierw śledzimy zarys przypominający kształtem znak zapytania, a pozostałe narożniki szyldu oglądamy jako ostatnie. Ostatnim, równie istotnym elementem jest sam projekt zawierający najważniejsze dane. Błędem są tu koncepcje, które sprawdzały się kilkadziesiąt lat temu, a obecnie stanowią relikt. Chodzi tu o nudne projekty, które są tworzone bez powiewu świeżości. Nowym trendem są elementy 3D, które przyciągają swoim wyglądem odbiorców. Zobacz także: Dobry wizerunek to podstawa, także w kwestii reklamy.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.