Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Wolna, czteroliterowa domena. Czy to możliwe?

Dodano: 8 miesięcy temu Czytane: 112

Poszukiwanie wolnej nazwy adresu internetowego dla nowopowstałego sklepu to nie lada wyzwanie. Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę wyłącznie krótkie, chwytliwe adresy.

Wolna, czteroliterowa domena. Czy to możliwe?
Poszukiwanie wolnej nazwy adresu internetowego dla nowopowstałego sklepu to nie lada wyzwanie. Szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę wyłącznie krótkie, chwytliwe adresy. Znalezienie wymarzonego zwrotu kończy się w większości przypadków fiaskiem. Większość czteroliterowych domen o zakończeniu .pl oraz .com jest zwykle zajęta.

Wystarczy spojrzeć na liczby, zarejestrowanych na całym świecie domen funkcjonuje obecnie ponad 290 milionów. Nic więc dziwnego, że większość krótkich nazw jest zajęta zanim nawet zdążymy sobie o nich pomyśleć. Chwytliwa domena to także spory potencjał reklamowy, który możemy wykorzystać w przypadku przydrożnych reklam oraz szyldów. Dodatkowym atutem krótkiej nazwy jest możliwość lepszego zapamiętania nazwy sklepu lub marki przez potencjalnych klientów. Specjaliści zajmujący się rynkiem domen już teraz wskazują na zarejestrowaną większość domen czteroliterowych z końcówką .com, podobnie ma się sprawa dla dwu i trzyliterowych nazw. Rozwiązaniem tego problemu może być rynek wtórny, rządzi się on jednak swoimi prawami. Często chwytliwe nazwy są bardzo drogie, co skutecznie odstrasza potencjalnego nabywcę. Co możemy zrobić w takiej sytuacji? Sensownym wyjściem z takiej sytuacji może być wykorzystanie nietypowych rozszerzeń. Wówczas mamy szansę na znalezienie wolnej czteroliterowej domeny zakończonej rozszerzeniem .net, .eu itd.

Popularność rozszerzenia .eu nie jest dziełem przypadku. Coraz więcej firm z terenu Unii Europejskiej decyduje się właśnie na takie zakończenie domeny. Jest to równie słuszny wybór w przypadku polskich przedsiębiorców, którzy mają okazję znaleźć unikalny, wolny adres swojej strony. Dodatkowo takie rozszerzenie ułatwia start na zagranicznych rynkach takich jak Niemcy, Słowacja, czy Czechy. Podstawową zaletą jest jednak dostępność wolnych adresów na rynku pierwotnym za nieduże sumy pieniędzy. Dzięki temu możliwy jest zakup wymarzonej domeny z nazwą sklepu lub marki. Wartość krótkiego adresu jest wprost nieoceniona w przypadku przygotowania kampanii marketingowych i umieszczenia adresu strony na przydrożnej reklamie. Odbiorcy mają tylko kilka sekund na zapoznanie się z materiałem zawartym na szyldzie, czteroliterowa nazwa firmy ułatwia zapamiętanie i pozostanie w świadomości jeszcze przez długi czas.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.