Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Podświetlenie dla reklam przestrzennych.

Dodano: 8 miesięcy temu Czytane: 68

Tworzenie nowoczesnych instalacji przestrzennych wymaga zastosowania odpowiedniego podświetlenia. Wiele technologii zostało udoskonalonych, na rynku pojawiły się też nowe rozwiązania.

Podświetlenie dla reklam przestrzennych.
Tworzenie nowoczesnych instalacji przestrzennych wymaga zastosowania odpowiedniego podświetlenia. Wiele technologii zostało udoskonalonych, na rynku pojawiły się też nowe rozwiązania. Sposób podświetlenia szyldów różnie się więc głównie zastosowanym źródłem światła, w zależności od którego należy nieco inaczej wykonać całą konstrukcję reklamy.

Neony

Wieloletnią obecnością na rynku reklam może pochwalić się oświetlenie neonowe, które jednak nie należy do najczęściej wybieranych. Wynika to z trudności w wykonaniu szklanych rur neonowych o odpowiednim kształcie, co jest wręcz niemożliwe bez fachowej ekipy posiadającej doświadczenie w tym zakresie. W tym celu możemy skorzystać z oferty firm zajmujących się realizacją dostarczonego projektu. To w tamtejszym zakładzie podjęta zostanie decyzja o wykonaniu odpowiednich krzywizn rur, określeniu punktów montażowych i zasilania całej instalacji. Niezwykle istotne jest tu ustawienie instalacji w fachowy sposób, tak aby całość mogła korzystać z wysokonapięciowych transformatorów. Główną zaletą tej formy doświetlenia konstrukcji reklamowej jest niski stosunkowo niski pobór energii elektrycznej oraz możliwość bardzo dobrego doświetlenia całej bryły reklamowej przy dobrze rozłożonych rurach szklanych. Dodatkowo zaletą jest tu wieloletnia trwałość, w przypadku uszkodzenia jednej z rur będziemy musieli ponownie zlecić projekt tego elementu wraz z wyginaniem przez wykwalifikowaną firmę.

Oświetlenie LED

Podświetlenie diodowe jest bardzo częstym wyborem, co wynika z łatwości dostępu i dbałości o względy ekologiczne. Obecnie produkowane oświetlenie LED nie wymaga ponoszenia wielkich kosztów na wykonanie całej instalacji. Popularność tego rozwiązania sprawiła, że cena wykonania takiego doświetlenia dla szyldu reklamowego obniżyła się w sposób zdecydowany. Firmy oferujące produkty oświetleniowe prześcigają się w stosowaniu ułatwień. I tak znajdziemy na rynku gotowe moduły, taśmy ledowe, urządzenia sterujące i zasilające. Dzięki temu możliwe jest tańsze wykonanie podświetlenia dla naszej reklamy. Atutem jest tu także sam koszt energii elektrycznej potrzebnej do obsługi urządzeń LED. Diody nie nagrzewają się, są też na tyle małe, iż można je montować z powodzeniem w każdym materiale. Nie ma też potrzeby idealnego rozmieszczenia takiego oświetlenia w celu pokrycia kolorem całej konstrukcji, liczy się tu ilość. Jednak wbrew pozorom jest to wada, gdyż potrzebna jest większa ilość elementów diodowych. Jedyne o czym należy pamiętać to wybór odpowiednich zasilaczy generujących bardzo niskie napięcie do 24 V.

Świetlówki, jarzeniówki

Jeszcze do niedawna był to bardzo chętnie wybierany sposób na wykonanie oświetlenia reklamy. Obecnie możemy mówić o zmierzchu popularności, ponieważ oprócz dostępności elementów, niskiej cenie oraz możliwości wykonania reklamy w przydomowym garażu zauważalny jest szereg wad. Wśród nich mamy konieczność wykonania bardzo złożonej instalacji zapłonowej, trudności z ukryciem lamp w strukturze materiału, czy sporą liczbę części uniemożliwiających zachowanie bezawaryjności. Cała konstrukcja nie należy także do lekkich i wymaga dokładnego rozmieszczenia w celu doświetlenia wybranych miejsc na materiale promocyjnym. Jest to jednak wciąż dobre wyjście dla średniej wielkości konstrukcji, gdzie nie ma potrzeby tworzenia złożonych kompozycji oświetleniowych. Wówczas koszt oświetlenia będzie akceptowalny.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.