Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Wpływ błędów w regulaminie strony na promocję firmy.

Dodano: 8 miesięcy temu Czytane: 86

Przeniesienie działalności firmy do Internetu wymaga szczególnej uwagi także przy przygotowaniu regulaminu strony.

Wpływ błędów w regulaminie strony na promocję firmy.
Przeniesienie działalności firmy do Internetu wymaga szczególnej uwagi także przy przygotowaniu regulaminu strony. Rosnąca sprzedaż produktów online sprawia, że coraz więcej początkujących przedsiębiorców tworzy niezgodne z polskim prawem regulaminy. W takiej sytuacji firma może zostać pociągnięta do odpowiedzialności prawnej, co odbije się czkawką na promocji. Zainwestowane w reklamę na billboardach środki zostaną zaprzepaszczone przez zły wizerunek firmy w sieci.

W praktyce liczy się nie tylko treść regulaminu, lecz zawarcie w niej kluczowych spraw mających wpływ na zgodne z prawem działanie. Zdecydowanym błędem jest korzystanie z gotowych wzorców wykorzystywanych przez inne firmy działające na rynku. Tego typu regulamin może dotyczyć zupełnie innej działalności od naszej, a więc będzie nieadekwatny do branży w jakiej działamy. Dodatkowo możemy skopiować błędne zapisy, które nijak się mają do polskiego prawa. Wystarczy spojrzeć na kilka regulaminów mniejszych sklepów rozpoczynających działalność, aby natknąć się na niejasne zapisy lub wprowadzające w błąd klienta. Funkcjonowanie zgodne z prawem jest niemożliwe, jeżeli przedsiębiorca nie zadba o dobry jakościowo regulamin. Szereg firm decyduje się na zabieg zawierania jak największej liczby treści, co ma się w teorii przekładać na zdjęcie odpowiedzialności w razie uwag klienta. Znaną i zarazem błędną formułą jest zapis informujący, iż sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędy w opisach lub niewielkie rozbieżności pomiędzy fotografią produktu, a jego realnym wyglądem i nie może być to podstawą do reklamacji.

Zgodnie z prawem taka życzeniowa polityka firmy jest błędna i nie zmniejsza to w żaden sposób odpowiedzialności przedsiębiorcy za zawarte na stronie produktu nierzetelne zapisy. Niewłaściwe zdjęcia lub źle rozpisana specyfikacja techniczna łamie obowiązek informacyjny, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do nałożenia grzywny. Wśród podobnych zapisów znajdziemy też informację, iż sklep nie ponosi odpowiedzialności za terminowość dostarczenia przesyłki przez firmę kurierską. Błędem jest również zapis o wymogu odesłania reklamowanego towaru przez kuriera współpracującego ze sklepem oraz odmowa przyjęcia zwrotu. Podsumowując, przy sporządzeniu regulaminu sklepu należy wziąć pod uwagę obowiązujące zapisy prawa w Polsce. Klient czytający źle rozpisany regulamin z powyższymi błędami ma prawo zawiadomić o takim fakcie UOKiK, co może skutkować dla e-sklepu karą grzywny. W dalszej perspektywie przełoży się to również na renomę firmy w internecie poprzez negatywne komentarze niezadowolonych klientów.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.