Dzisiaj jest: 25.5.2019, imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny

Negatywne opinie niszczą Twoją kampanię reklamową? Zaradź temu!

Dodano: 5 miesięcy temu Czytane: 44

Dobrze przeprowadzona kampania marketingowa pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Mimo tego wielu klientów kieruje się opiniami dotyczącymi produktów, czy usług świadczonych przez daną firmę.

Negatywne opinie niszczą Twoją kampanię reklamową? Zaradź temu!
Dobrze przeprowadzona kampania marketingowa pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Mimo tego wielu klientów kieruje się opiniami dotyczącymi produktów, czy usług świadczonych przez daną firmę. Niestety nie wszystkie opinie umieszczane w Internecie są realną krytyką ze strony konsumenta, część z nich to nieetyczne działania konkurencji mające osłabić pozycję atakowanej firmy na lokalnym rynku. Takie działania są nieuczciwe, jednak mogą skutecznie zepsuć nerwy wielu przedsiębiorcom. Jak tego unikać, jak nie tracić włożonej w reklamę energii oraz pieniędzy?

Pierwszym etapem jest rozeznanie, czy znalezione w sieci komentarze pochodzą od faktycznie niezadowolonych klientów. Często może zdarzyć się tak, że na kilkadziesiąt transakcji lub usług może zdarzyć się kilka niezadowolonych osób. Niektóre opinie w łatwy sposób wychwycimy i możemy podjąć ku temu stosowne kroki. Przykładem są tu komentarze dotyczące błędów w montażu lub wydłużonym czasie wysyłki. Wówczas to my jesteśmy odpowiedzialni za pewne uchybienia, co można poprawić, aby w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji. W takiej sytuacji bardzo ważna jest szybka reakcja z naszej strony i próba zdobycia pozytywnych opinii na temat działalności naszej firmy. Nowe komentarze zyskamy szybciej inwestując pieniądze w reklamę w postaci artykułów sponsorowanych, billboardów, marketingu szeptanego, czy nowych grafik promocyjnych na stronie internetowej. 

W praktyce pozbycie się negatywnych komentarzy z sieci jest niemożliwe, co wynika bezpośrednio  z polityki wielu serwisów oferujących możliwość wystawienia opinii. W przypadku treści umieszczanych w serwisie Google, nasze starania o skasowanie szkalujących komentarzy będą bezskuteczne. Wyjątkiem od tej reguły będzie prawomocny wyrok sądu o naruszeniu dobrego imienia firmy. Dużo lepszym wyjściem jest tworzenie profili naszej firmy na innych stronach, gdzie postaramy się na budowanie silnego wizerunku. Trzeba pamiętać, że ponad 90% internautów w trakcie robienia zakupów będzie szukało opinii dotyczących produktów oraz usług. Z kolei niespełna 80% rezygnuje z zakupu, jeżeli w trakcie poszukiwań natknie się zbyt dużą liczbę negatywnych komentarzy. Waśnie dlatego tak ważne w obecnych czasach stają się szeroko zakrojone działania promocyjne i marketingowe. Mogą to być zniżki, dodatkowe usługi wliczone w koszt zakupu, czy też kampanie reklamowe na szyldach, tablicach reklamowych lub stronach internetowych. Zobacz także: Wpływ błędów w regulaminie strony na promocję firmy.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.