Dzisiaj jest: 17.10.2019, imieniny: Antonii, Ignacego, Wiktora

Dlaczego nieatrakcyjna strona internetowa nie działa?

Dodano: rok temu Czytane: 136

Strona internetowa pełni rolę wizytówki każdej firmy. Jej zadaniem jest przyciąganie zainteresowania klientów, którzy będą chętnie korzystać z naszej oferty.

Dlaczego nieatrakcyjna strona internetowa nie działa?
Strona internetowa pełni rolę wizytówki każdej firmy. Jej zadaniem jest przyciąganie zainteresowania klientów, którzy będą chętnie korzystać z naszej oferty. Nie ma znaczenia, czy mamy do czynienia ze stroną zawierającą produkty, czy może portalem oferującym usługi. Źle wykonany projekt odbije się w sposób zdecydowany na sprzedaży i liczbie osób wracających do zakupu. Działa to bardzo podobnie jak w przypadku reklamy przy drodze krajowej, która odstrasza swoich archaicznym designem.

Błędem, który dla wielu właścicieli stron internetowych może być niezauważalny na pierwszy rzut oka jest czas potrzebny na wczytanie strony. Klienci oczekują w tym zakresie szybkiego czasu od momentu wpisania nazwy strony do chwili wczytania się pełnego profilu. Jeżeli czas wczytywania wynosi powyżej 3 – 4 sekund to niespełna połowa osób zrezygnuje z regularnego zaglądania i tym samym jakichkolwiek zakupów w przyszłości. Kolejna sprawa to konieczność rejestracji na stronie, od której już teraz odchodzi zdecydowana większość przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Opcja ta zdecydowanie utrudnia zniecierpliwionym odbiorcom robienie zakupów w sieci, chodzi tu przede wszystkim o konieczność potwierdzania kolejnych okienek, wpisywania swoich danych, czy zapisywanie się na listę mailingową. Stąd też źle przygotowana strona będzie zawierała wyłącznie możliwość zakupu przy rejestracji. Nowoczesne strony dopasowane do potrzeb klientów posiadają obecnie dwie opcje: zakup bez rejestracji oraz z rejestracją. Dzięki temu może on wybrać, czy chce dokonać szybkiego zakupu, czy też może zarejestrować się i mieć możliwość wglądu w dokonywane wcześniej zamówienia.

Następna sprawa to kiepskiej jakości nawigacja na stronie. Nie ma nic gorszego dla klienta niż strona zawierająca nieintuicyjne zakładki w dużej ilości, które utrudniają znalezienie odpowiedniego artykułu. Dbałość pod tym kątem jest wręcz koniecznością, ponieważ nawet najlepsza oferta produktów i usług nie sprzeda się w sytuacji, kiedy klient ma problemy w odnalezieniu się na stronie i zrezygnowany, sfrustrowany idzie szukać podobnej oferty u konkurencji. Warto więc stworzyć podstawowe kategorie i podkategorie oraz wyszukiwarkę pozwalającą na bardzo szybkie odnalezienie potrzebnego towaru lub usługi. Dobrym rozwiązaniem jest też inwestowanie w mobilną wersję strony, powinna się ona dopasować do dowolnego urządzenia. Dzięki temu kierujemy swoją ofertę do dużo szerszego grona odbiorców, którzy coraz częściej korzystają z tabletów i telefonów do dokonania zakupu. Ostatnia kwestia to regularne aktualizacje oferty. Powinna być ona interesująca, warto zadbać o artykuły dotyczące naszej działalności, ciekawostki informujące o różnych zmianach na stronie, wdrażaniu nowych technologii w produkcji lub działalności firmy. Wszystkie powyższe wskazówki pozwalają na stworzenie strony spełniającej wymagania klientów XXI wieku.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.