Dzisiaj jest: 19.8.2019, imieniny: Emilii, Julinana, Konstancji

Czy nazwa firmy ma wpływ na reklamę?

Dodano: 7 miesięcy temu Czytane: 113

Tworzenie nowej działalności i określenie nazwy dla firmy to poważne wyzwanie. Początkowo możemy myśleć, że jest to raczej proste zadanie.

Czy nazwa firmy ma wpływ na reklamę?
Tworzenie nowej działalności i określenie nazwy dla firmy to poważne wyzwanie. Początkowo możemy myśleć, że jest to raczej proste zadanie. Im głębiej się temu przyglądamy, tym lepiej rozumiemy jak dużą siłę i wydźwięk reklamowy mogą mieć wybrane zwroty stosowane w nazwie. Inspirująca i indywidualna nazwa jest dziś tym, co interesuje także odbiorców.

Obecnie już nie wystarczy nadać firmie nazwy wyłącznie z własnym imieniem i wybraną zagraniczną końcówką. Kilkanaście lat temu popularne były nazwy wykorzystujące imię właściciela z końcówką „ex” np. Darex, Marcinex itd. Taka forma zupełnie nie mówi nic o firmie, natomiast nie ma nic złego w imionach dodawanych do nazwy w pewnych przypadkach. Zaleceniem są tu dobrze brzmiące, chwytliwe nazwy w połączeniu z imieniem właściciela. Od wybranego określenia zależy też odbiór wśród klientów. Wybrane nazwy oddziaływują na emocje i mogą budzić różne odczucia. Powinniśmy zadbać o pozytywny wydźwięk określenia, który będzie tworzył w umyśle odbiorcy pewne skojarzenia z branżą lub też dobrymi emocjami.

Wybór nazwy dla firmy warto poprzedzić sprawdzeniem dostępnych domen w Internecie. Często może zdarzyć się sytuacja, kiedy to wymyślone określenie jest już zarejestrowane. Strona obecna w sieci jest naszą wizytówką, błędne jest więc całkowicie odmienne nazewnictwo dla naszej działalności i obecnego w internecie adresu strony. Potrzebne jest zwrócenie się do urzędu patentowego w celu zarejestrowania słownego znaku towarowego. To tam zostaniemy poinformowani, czy aby na pewno możemy nadać taką, a nie inną nazwę dla działalności świeżo powstałej firmy. Jeżeli już mamy pewność, co do dostępności nazwy to jej rejestracja pozwoli zabezpieczyć przedsiębiorstwo przed nielegalnym działaniem ze strony konkurencji. Uniemożliwia to korzystanie z bardzo zbliżonej nazwy w tej samej branży, co mogłoby prowadzić do nadużyć przez nieuczciwych przedsiębiorców. Podsumowując, chwytliwa i kreatywna nazwa tworzy obraz w umyśle klienta. To od niej zależy pozostanie w pamięci na dłużej, przeczytana na billboardzie reklama może skłonić odbiorcę do sprawdzenia wybranej oferty. Tym bardziej, że jest on w stanie zapamiętać tylko część odebranych komunikatów, jednym z nich jest krótka i interesująca nazwa firmy.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.