Dzisiaj jest: 25.5.2019, imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny

Uchwała krajobrazowa w Kielcach już na wiosnę?

Dodano: 4 miesiące temu Czytane: 54

Pierwotne założenia wejścia w życie uchwały krajobrazowej spełzły na niczym. Początkowo przewidywano wdrożenie zmian w połowie marca ubiegłego roku, co miało uporządkować bałagan reklamowy.

Uchwała krajobrazowa w Kielcach już na wiosnę?
Pierwotne założenia wejścia w życie uchwały krajobrazowej spełzły na niczym. Początkowo przewidywano wdrożenie zmian w połowie marca ubiegłego roku, co miało uporządkować bałagan w zakresie rozmieszczanych na terenie miasta reklam. Czas ten jednak zdecydowanie się przedłuża, jednak wszystko wskazuje na to, iż już na wiosnę tego roku zostaną wprowadzone realne zmiany uporządkowujące przestrzeń reklamową w Kielcach.

Przedłużające się wejście w życie uchwały było podyktowane rozpatrywaniem uwag i protestów izb reklamowych. Łącznie do kieleckiego ratusza złożono 40 rzeczowych wniosków, które skierowali lokalni przedsiębiorcy, ogólnopolskie agencje reklamowe i osoby dbające o krajobraz miejski. Wśród uwag pojawiły się komentarze właścicieli dużych budynków, w tym galerii handlowych. Chodziło tu przede wszystkim o zapis dotyczący maksymalnej wielkości reklam, która według składających wniosek powinna być dopasowana do rozmiarów poszczególnych budynków. Pod wątpliwość poddano również zbyt krótki przejściowy dla wejścia w życie zmian. Początkowa wersja uchwały zakładała okres 3 lat na wprowadzenie zmian zgodnych z dokumentem przyjętym przez radnych. Nie zabrakło także postulatów mniejszych firm, które oczekiwały wyodrębnienia w uchwale możliwości użytkowania niewielkich szyldów reklamowych. Wynikało to między innymi z ograniczonego budżetu lokalnych przedsiębiorców, których nie stać na duże reklamy na bilbordach. Pojawiły się także uwagi dotyczący rozmiarów stref i wyłączenia z nich części budynków oraz kwestie dotyczące opłat. Pomysłodawcy ustawy odnieśli się do cen, które nie znalazły się w uchwale. Według nich opłaty zostaną ustalone i wprowadzone dopiero po wejściu w życie uchwały, jednak już teraz znamy dokładniejszy podział kwot. Część stała będzie wynosić maksymalnie 2 zł i 50 gr od sztuki, z kolei opłata zmienna w zależności od metrażu reklamy nie wyniesie więcej niż 20 gr.

Założeniem uchwały krajobrazowej w Kielcach jest podobnie jak w wielu innych miastach, uporządkowanie chaosu nośników reklamowych znajdujących się w przestrzeni miejskiej. Zalecenia dotyczą nie tylko wielkości reklam, ale też miejsc montażu, czy likwidacji nośników z kieleckiego, zabytkowego śródmieścia. Uchwała krajobrazowa podzieli miasto na cztery strefy, śródmieście zostanie oczyszczone z banerów reklamowych, jedynie szyldy pozostaną na budynkach, ponadto część z nich zostanie usunięta z pierwszego poziomu obiektów. Reklam nie zabraknie natomiast w przejściach podziemnych oraz na przystankach. Dokument zmieni też kwestie umieszczenia reklam na oknach. Legalne będzie jedynie zasłanianie przy użyciu reklamy dwudziestu procent przeszklenia. Nie zmienił się także okres przejściowy na dostosowanie się do przyjętych zmian, które wejdą w życie najprawdopodobniej wiosną tego roku. Przedsiębiorcy będą mieli 3 lata na dostosowanie się do nowej organizacji dla umieszczania reklam na terenie Kielc.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.