Dzisiaj jest: 25.5.2019, imieniny: Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny

Jak Warszawa radzi sobie z nielegalnymi reklamami w pasie drogowym?

Dodano: 4 miesiące temu Czytane: 39

Kwestie umieszczenia reklam w pasie drogowym reguluje ustawa o drogach publicznych. Znajdziemy w niej dokładne zapisy mówiące o niezbędnych wymogach dotyczących odległości umieszczania szyldów.

Jak Warszawa radzi sobie z nielegalnymi reklamami w pasie drogowym?
Kwestie umieszczenia reklam w pasie drogowym reguluje ustawa o drogach publicznych. Znajdziemy w niej dokładne zapisy mówiące o niezbędnych wymogach dotyczących odległości umieszczania szyldów, czy billboardów. O ile bałagan reklamowy w centrach miast wynika głównie z niejasności prawnych i braku miejscowych uchwał krajobrazowych, tak kwestie lokowania reklam w pasie drogowym są pod względem prawnym oczywiste. Mimo wszystko część przedsiębiorców decyduje się na nielegalne umieszczenie reklam w pasie przydrożnym. Jak z tym problemem radzi sobie stolica Polski?

Warszawa to miasto słynące z ogromnej liczby reklam, zarówno tych umieszczanych na budynkach w postaci szyldów, banerów, bilbordów, jak i tych rozmieszczonych w pasie drogowym. Stolica jest tutaj dobrym przykładem egzekwowania prawa, gdyż Zarząd Dróg Miejskich w ciągu ostatnich kilku lat prowadzi regularną walkę z nieuczciwym procederem lokowania reklam. Kontrole są na tyle usilne, że lokalna jednostka jest w stanie w ciągu miesiąca skontrolować do 100 miejsc. Wynikiem bieżących kontroli są setki usuniętych reklam, umieszczanych nielegalnie w pasie drogi. Przykładem może być tu dokonanie kontroli 344 lokacji, w trakcie której pozbyto się 174 postawionych niezgodne z prawem szyldów i bilbordów. To tylko jeden z przykładów, ponieważ kontrole prowadzone są regularnie. Zgłoszeń dotyczących szyldów reklamowych dokonują najczęściej sami mieszkańcy, Zarząd Dróg Miejskich może więc reagować znacznie szybciej.

W kwestii reklam rozmieszczonych w pasie drogi pomocą służy Miejskie Centrum Kontaktu. Można tam zgłosić niewłaściwie postawioną reklamę, możliwości jest jednak więcej. Mieszkańcy chętnie korzystają z telefonicznego zgłaszania, aplikacji na telefony komórkowe oraz strony internetowej. ZDM po usunięciu reklamy przewozi ją do swojego magazynu, następnie właściciel szyldu jest proszony o odbiór swojej własności. W celu jej odebrania należy uiścić opłatę za zdjęcie, transport i przechowywanie niewłaściwie ulokowanej reklamy. W przypadku brak reakcji ze strony właściciela, nośnik po pewnym czasie jest utylizowany. Zobacz także: Uchwała krajobrazowa w Kielcach już na wiosnę?
 
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.