Dzisiaj jest: 18.11.2019, imieniny: Klaudyny, Romana, Tomasza

Rodzaje billboardów oraz koszt budowy reklam zewnętrznych.

Dodano: rok temu Czytane: 209

Inwestycja w reklamę stojącą wymaga dogłębnej analizy rynku i zapoznania się z cennikiem nośników oraz montażu.

Rodzaje billboardów oraz koszt budowy reklam zewnętrznych.
Inwestycja w reklamę stojącą wymaga dogłębnej analizy rynku i zapoznania się z cennikiem nośników oraz montażu. Zwykle to jedna firma jest odpowiedzialna za każdą z usług, jeżeli mówimy o wykupieniu miejsca pod reklamę i jej wykonanie. Posiadając własną powierzchnię pod reklamę trzeba jedynie zapoznać się z cennikiem wydruków wielkoformatowych. Nie musimy ograniczać się tu wyłącznie do naszego terenu działania, ponieważ firmy w całej Polsce oferują wydruk wraz z wysyłką. Cena przydrożnej reklamy może wahać się w zależności od wymiarów nośnika reklamowego, montażu dodatkowego oświetlenia nocnego, czy też formy reklamy. Jeżeli decydujemy się na bilbord oświetlony to trzeba doliczyć również koszt zasilania lub położenia instalacji elektrycznej.

Rodzaje billboardów

Reklamy mocowane w formie billboardów są według Ustawy o Prawie Budowlanym nośnikami trwale lub nietrwale związanymi z gruntem. Mowa tu przede wszystkim o zalaniu stelaży betonem, wkopaniu konstrukcji w podłoże lub też jedynie zabezpieczeniu przy użyciu ciężarków, elementów podtrzymujących. Przykładem takiego rozwiązania jest reklama mocowana na przyczepie pojazdu. Różnicą jest więc sposób montażu, a dokładniej ewentualna potrzeba ingerencji w podłoże np. wykonanie wykopu, zasypanie otworów piaskiem. W związku z tym, billboardy możemy podzielić ze względu na:

1. Łączenie konstrukcji z gruntem (billboard ścienny, statyczny, przestawny, mobilny)
2. Sposób oświetlenia (nieoświetlony, oświetlony, podświetlony, świetlny)
3. Sposób prezentacji (billboard elektroniczny, digital, interaktywny)

Billboard ścienny – jest to reklama nie połączona w sposób trwały z gruntem. Jest ona zrobiona w formie blaszanej konstrukcji wraz z mocowaniami. Rodzaj ten zgodnie z nazwą montuje się na elewacji budynku, a całość jest zwykle wykończona estetyczną ramą. Jeżeli chodzi o koszty to w zależności od wymiarów będą się one wahać od około 1000 zł do ponad 2000 zł netto za tablicę.

Billboard statyczny – zgodnie z nazwą mamy tu do czynienia z reklamą na stałe związaną z gruntem, czyli wbetonowaną w podłoże. Rodzaj ten jest często spotykany przy drogach krajowych w formie reklam wieloformatowych umocowanych na słupie. Wyróżniamy tu dwa typy konstrukcji: jednostronną oraz dwustronną. W zależności od tego inna będzie cena za taką tablicę jednostronną, ceny wahają się tu od około 1400 zł do ponad 3000 zł netto. Z kolei konstrukcja dwustronna to wydatek od 1800 zł do ponad 5000 zł netto.

Billboard przestawny – zaliczane są tu wszelkiego rodzaju tablice reklamowe nieprzytwierdzone na stałe do podłoża. Przykładem jest tu reklama mocowana przy użyciu betonowych obciążników lub też mocowanie do przyczepy ustawionej w określonym miejscu. Podobnie jak u poprzednika wyróżniamy tu dwa typy ekspozycji: jednostronną i dwustronną. Ceny zaczynają się już od 1400 zł, a kończą na ponad 4000 zł dla reklamy jednostronnej. Konstrukcja dwustronna waha się w przedziale od 2000 zł netto dla reklamy o wymiarach 2 na 2 metry, z kolei rozmiar 6 na 3 metry to koszt wynoszący nawet 7000 zł netto. Kosztem są także obciążniki, których ilość będzie zależna od wymiarów posiadanego billboardu.

Billboard mobilny – jest to reklama niezwiązana na stałe z podłożem, znajdziemy ją w formie billboardów umieszczonych na przyczepach. Taką reklamę możemy mocować do samochodu, który będzie się przemieszczał się po wybranym terenie. Przeciętny koszt najprostszej przyczepy o niedużych wymiarach to około 2900 zł netto, większe konstrukcje mogą kosztować od 6000 do 7000 zł netto. 
Billboard nieoświetlony oraz oświetlony – rodzaj ten jest standardową konstrukcją w formie tablicy, osadzoną na słupach lub elewacji budynku. Ceny są tu zbliżone do kosztów billboardów ściennych i statycznych. Różnicą w przypadku wariantu oświetlonego są dodatkowe lampy zapewniające lepszą widoczność. Przeciętny koszt doświetlenia reklamy to w granicach 400 – 1100 zł w zależności od liczby lamp.

Billboard podświetlony – różnicą jest tu zastosowane oświetlenie w formie listwy ledowej lub świetlówki. 

Billboard świetlny – jest to jedna z najdroższych konstrukcji, gdyż składa się z ekranu elektronicznego wyświetlającego treści reklamowe. Niekiedy do tego typu billboardów montowane jest nagłośnienie, zwiększające dodatkowy koszt. Przeciętna cena zaczyna się tu od 50 000 zł.

Billboard elektroniczny i interaktywny – rodzaj ten jest bezpośrednio związany w nowoczesną formą reklamy. Mamy tu wysokiej klasy ekran prezentujący różnorakie treści, reklama pozwala na interakcję z odbiorcą. Stosowane są tu zaawansowane rozwiązania takie jak czujniki ruchu, ekrany dotykowe itd.

Billboardy w formie digital – są one podobne do poprzednika, jednak zajmują się zwykle wyświetlaniem treści na ekranie bez konieczności podejmowania interakcji. Są to zwykle średniej wielkości konstrukcje prezentujące na przemian reklamy, krótkie spoty oraz inne informacje.

Podsumowanie

Możemy zauważyć jak wielce odmienny jest obecny rynek reklam od tych dostępnych jeszcze 20 lat temu. Producenci stawiają na coraz to nowe rozwiązania dopasowane do potrzeb i wymagań XXI wieku. Wiele firm oferuje bardzo sprecyzowane typy billboardów, które mogą różnić się nazewnictwem od tych zaprezentowanych powyżej. Podane przez nas ceny zaprezentowaliśmy w dużym przybliżeniu ze względu na zmieniające się co kilka lat stawki. W przypadku reklam interaktywnych pominęliśmy kwoty, ponieważ stawki są tu bardzo indywidualne i oparte na różnorakich potrzebach klientów.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.