Dzisiaj jest: 17.7.2019, imieniny: Aleksego, Bogdana, Martyny

Trendy w wideo marketingu na najbliższy rok.

Dodano: 5 miesięcy temu Czytane: 58

Reklamy wideo umieszczane są już nie tylko w sieci, ale również w przestrzeni miejskiej.

Trendy w wideo marketingu na najbliższy rok.
Reklamy wideo umieszczane są już nie tylko w sieci, ale również w przestrzeni miejskiej. Telebimy i mniejsze materiały promocyjne znajdują zastosowanie w przygotowywanych na całym świecie kampaniach marketingowych dopasowanych do specyfiki odbiorców. Wideo jest tym formatem, który stale przyciąga wzrok i to bez względu na miejsce w jakim umieszczono reklamę. W tym artykule przyjrzymy się najnowszym trendom, które mogą zapewnić sukces reklamowy wielu przedsiębiorcom.

Skuteczność reklamy wideo to planowanie

W przypadku internetu reklama w formie wideo jest niezwykle angażująca. Konieczne jest jednak ciągłe planowanie podyktowane zmieniającymi się trendami. Reklama aktualna dwa lata temu, dziś może być zupełnie niedostosowana do potrzeb odbiorcy. Zrozumienie czynnika jakim jest aktualność reklamy pozwala na realizację kampanii skutecznych i optymalnych dla wszystkich źródeł ich prezentowania. Nie ma więc znaczenia, czy jest to format wideo umieszczony w sieci, czy też w formie reklamy digital na telebimie przymocowanym do ściany budynku położonego w centrum miasta.

Trzy trendy na 2019 rok

Popularność ostatnich lat vlogów prezentowanych na portalu YouTube pozwala stwierdzić, iż trend ten będzie wciąż popularny w najbliższych latach. Prezentowane w luźnej formie vlogi pozwalają na prezentację codziennego życia „głównego bohatera”, różnych form recenzji urządzeń, czy też relacji z wizyt w wybranym lokalu gastronomicznym. Oglądający odczuwają silne przywiązanie do prezentera, amatora oglądanego na ekranie smartfonu lub tabletu. Wiele marek decyduje się na tworzenie własnego wideo bloga z prezentacją produktów lub też korzysta ze współpracy z kanałami o dużym zasięgu i popularności. Dzięki tej formie reklamy wideo możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i to przy stosunkowo niskim nakładzie finansowym. Jedyne czego potrzebujemy to dobrej jakości kamera, smartfon i pomysł na realizację interesującej serii filmów umieszczanych na portalu YouTube.

Drugim trendem zyskującym na popularności jest prowadzenie transmisji on-line. Wykorzystywane w tym celu są głównie portale społecznościowe takie jak Facebook, YouTube, czy Twitch. Dane zaprezentowane przez analityków Facebooka wskazują, że taka forma aktywności w sieci wzrosła w ciągu ubiegłego roku aż czterokrotnie. Przedsiębiorcy pokochali możliwość docierania do klientów poprzez transmisje na żywo, w trakcie których możliwe jest zadawanie pytań, udzielanie odpowiedzi i budowanie relacji oraz zaufania pomiędzy stronami. Promocja marki, produktu lub usługi przy użyciu streamu na żywo jeszcze nigdy nie była tak prosta i skuteczna jak to jest obecnie. Firmy chętnie decydują się na organizację relacji z wydarzeń, serii pytań i odpowiedzi dotyczących danej marki, czy też wszelkiego rodzaju konkursów. 

Trzeci kierunek rozwoju reklamy wideo jest związany z coraz większą popularnością interaktywnych metod docierania do klientów. Jednym z rozwiązań wartym uwagi w 2019 roku jest tworzenie treści wideo w formacie 360 stopni. Obecnie coraz więcej internetowych platform zaimplementowało tą technologię w celu tworzenia unikalnych treści zwiększających doznania oglądających. Co więcej, nie ma potrzeby korzystania ze specjalistycznego sprzętu przy tworzeniu materiałów w formacie 360 stopni. Wystarczy jedynie posiadać kamerę sportową wysokiej jakości lub aparat fotograficzny wraz z oprogramowaniem do edycji wideo. Wówczas możliwa jest niedostępna wcześniej prezentacja własnych rozwiązań w przyjemnym dla oczu odbiorcy formacie. Podsumowując, mamy do czynienia z ewolucją skutecznych metod docierania do klientów. Format wideo nie został zrewolucjonizowany, lecz zmieniony pod kątem potrzeb dzisiejszego odbiorcy.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.