Dzisiaj jest: 17.7.2019, imieniny: Aleksego, Bogdana, Martyny

Czym jest i jak działa Kodeks Etyki Reklamy?

Dodano: 4 miesiące temu Czytane: 64

Rozwój rynku reklam na przestrzeni lat doprowadził do konieczności stworzenia Kodeksu Etyki Reklamy.

Czym jest i jak działa Kodeks Etyki Reklamy?
Rozwój rynku reklam na przestrzeni lat doprowadził do konieczności stworzenia Kodeksu Etyki Reklamy. Za kontrolę materiałów promocyjnych i kampanii reklamowych w przestrzeni publicznej oraz w Internecie jest odpowiedzialna Rada Reklamy. Określony wpływ na odbiorcę to czynnik, który musi być kontrolowany ze względu na możliwość prowadzenia działań szkodliwych i niezgodnych z etyką w marketingu.

Kodeks Etyki Reklamy ma za zadanie dbać o prawa konsumentów oczekujących materiałów promocyjnych prezentowanych w uczciwej formie, ale też realizacji zadań z zakresu tworzenia standardów i celów realizowanych przez agencje reklamowe oraz reklamodawców. W strukturze Rady Reklamy znajdują się eksperci zajmujący się na co dzień marketingiem, reklamą oraz branża medialną. Wiele różnorakich form reklamy jest głównym źródłem informacji dla klientów, co powoduje konieczność prowadzenia działań monitorujących formę i sposób prezentacji treści promocyjnych. W przestrzeni miejskiej, jak i w sieci znajdziemy ogromną ilość reklam nakłaniających do zakupu wybranych produktów lub też skorzystania z usług danej firmy. Kodeks jest więc usystematyzowanym dokumentem zawierającym zalecenia przy wdrażaniu działań reklamowych przez poszczególnych przedsiębiorców.

W dokumencie znajdziemy bardzo potrzebne zapisy dotyczące etyki i uczciwości w materiałach promocyjnych. Zbiór zasad wykorzystywanych w reklamie to nic innego jak lista dozwolonych i niedozwolonych działań prowadzonych przez firmy. Wśród podstawowych zasad znajdziemy te dostosowane dla wybranej branży wraz z uwzględnieniem trendów rozwoju. Kodeks zwraca uwagę na prezentację treści pod kątem jej odbioru przez finalnego konsumenta, którym może być osoba dorosła, ale również dziecko. Chodzi tu również o eliminację wszelkich przejawów dyskryminacji na tle narodowościowym, religijnym, rasowym, czy płciowym. Podstawowym wyznacznikiem skuteczności dokumentu jest wykluczenie reklam wprowadzających odbiorców w błąd. Mowa tu o każdej treści, która próbuje manipulować przekazem w materiałach promocyjnych firm. Dokument zawiera też organy odpowiedzialne za orzekanie w przypadku niewłaściwych treści. Zapisy dotyczą całej branży reklam i to bez względu na to, czy przedsiębiorca zna dokładne zapisy regulujące etykę w reklamie.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.