Dzisiaj jest: 17.7.2019, imieniny: Aleksego, Bogdana, Martyny

Jak utrzymać klienta? Prosta strategia dla Twojej firmy!

Dodano: 3 miesiące temu Czytane: 74

Utrzymanie klienta przy użyciu reklamy umieszczonej na szyldzie lub bilbordzie nie jest możliwe. Reklama może przyciągnąć nowego klienta, sama w sobie jednak go nie zatrzyma.

Jak utrzymać klienta? Prosta strategia dla Twojej firmy!
Utrzymanie klienta przy użyciu reklamy umieszczonej na szyldzie lub bilbordzie nie jest możliwe. Reklama może przyciągnąć nowego klienta, sama w sobie jednak go nie zatrzyma. Co więcej, to nie cena decyduje o finalnym przywiązaniu do wybranej firmy, chociaż wielu przedsiębiorców może uważać inaczej. Największą konkurencją na rynku jest obecnie wartość dodana, czyli coś, czym właściciel firmy będzie mógł wyróżnić się z tłumu.

Istotne jest tu dopasowanie oferty do potrzeb klientów. W tym celu należy lepiej poznać potrzeby grupy docelowej, czego możemy dokonać indywidualnie poprzez szczegółową analizę lub metodę prób i błędów. Każda wartość dodana kojarzy się jednak pozytywnie i to ona może decydować o przyciągnięciu klienta na dłużej i pozostaniu przy naszej ofercie przez kolejne lata. Podstawową zmianą, której możemy dokonać w zasadzie z miejsca jest wysoka jakość obsługi klienta. Odpowiednio potraktowany klient zdecydowanie chętniej skorzysta ponownie z oferty tam, gdzie obsługa została dokonana profesjonalnie. Chodzi tu zarówno o przygotowanie kadry pracowniczej w kwestii znajomości branży, ale również samego sposobu rozmowy, terminowości realizowania zamówienia lub usługi i fachowości jej wykonania. Dobrym przykładem jest stanowisko sprzedawcy w salonie meblowym lub w składzie budowlanym. Wszędzie tam istotne jest profesjonalne doradztwo, znajomość oferty, umiejętność wskazania zalet określonego wariantu i szybkie rozwiązywanie napotykanych trudności w realizacji. Oczywiście najlepszym typem sprzedawcy będzie osoba na bieżąco śledząca trendy obecne na rynku, co buduje w oczach klienta obraz firmy godnej zaufania. To tylko jedna z wartości dodanych, która może budować trwałe relacje z klientami lojalnymi przez wiele lat. Takie osoby zdecydowanie chętniej polecą naszą firmę pocztą pantoflową, a co za tym idzie nasze sprawne działanie przyczyni się do lepszej reklamy bez wydawania pieniędzy. Wartość dodaną dobrze jest wybierać na podstawie branży, w której prowadzimy działalność. Przykładów budowania trwałych relacji przy użyciu wartości dodanych jest naprawdę wiele. My poruszymy poniżej kilka z nich:

1. Wydłużony czas gwarancji – taka wartość dodana pozwala na poprawę komfortu użytkownika.
2. Długotrwałe budowanie marki – rozpoznawalność w regionie może się zdecydowanie poprawić, co przekłada się na większe zaufanie i zainteresowanie ofertą firmy.
3. Obsługa klientów przy użyciu infolinii – skuteczna głównie w przypadku dużych korporacji, gdzie może okazać się niezbędna.
4. Darmowa dostawa w przypadku zakupu przez Internet – odbiorca nawet pomimo nieco wyższej ceny samego produktu chętniej wybierze przesyłkę bez opłat.
5. Możliwość personalizacji usługi lub oferty zgodnie z życzeniem klienta.
6. Dodatkowa cecha produktu, której nie posiada nasza konkurencja, należy ją odpowiednio wyróżnić.
7. Opcjonalna możliwość przetestowania wybranego produktu, co ułatwi decyzję o jego zakupie.

W celu jak najlepszego zrozumienia potrzeb naszych klientów konieczna jest bieżąca analiza wprowadzonych rozwiązań pod kątem zadowolenia klientów. Należy dokonać także porównania rozwiązań oferowanych przez konkurencję, co umożliwia znalezienie wartości dodanej nieobecnej nigdzie indziej. Wówczas to nasza firma może wprowadzić nowość, którą z pewnością zauważą nowi i starzy klienci. Skuteczna w tym zakresie może się okazać dodatkowa reklama umieszczana w przestrzeni publicznej, jak i w Internecie.
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.